Og mine pejlemærker og mærkesager

Jeg stiller op til Folketinget, fordi jeg vil et rigere Danmark for den næste generation

Den næste generation skal vokse op i et Danmark, som er rigt på muligheder for alle børn uanset deres baggrund. Et Danmark, som er rigt på udsyn og fremsyn, og hvor vi udvikler og ikke afvikler vores EU-medlemsskab og lever op til vores internationale forpligtelser. Et Danmark, som er rigt på ligeværd, og hvor vi fortsætter kampen for mere ligestilling gennem konkrete politiske initiativer. Et Danmark, som er rigt på idéer og kloge tanker, hvor der investeres i uddannelse, og vi ikke indretter vores uddannelsesinstitutioner som virksomheder.

Du kan læse mere om mine pejlemærker og konkrete mærkesager her:

Jeg ønsker et stærkt og levende demokrati, hvor kan diskutere uenigheder åbent og med respekt for hinanden. Du er altid velkommen til at kontakte mig på annesophiecallesen@gmail.com med spørgsmål, kommentarer, ris og ros, ligesom du er velkommen til at gøre det på min facebookside. Husk at jo mere uenige vi er, desto pænere skal vi tale til hinanden!

Om mig

Jeg stiller op som folketingskandidat, fordi jeg kæmper for, at den næste generation vokser op i et Danmark, hvor alle har lige muligheder.

Jeg er 30 år, født og opvokset i Aarhus, har rejst i Libanon og Syrien og studeret i København og i London.

Jeg er mor til Frej, gift med Anders og arbejder til dagligt som specialkonsulent indenfor uddannelsespolitik.